• Petition for Nobel Peace Prize

S. M.

To The Norwegian Nobel Commitee

To the President Thorbjørn Jagland

We propose the Nobel Peace Prize, which represents the highest award to a person or to an institution for social and political activism, may be cancelled for the personalities who have not maintained this high-profile of coherence and love for the people after receiving the Prize.

We ask to the Committee if two personalities like the President of the United States Barack Obama and former Israelian President Shimon Peres, in the context of the conflict between Israel and Hamas, have produced evidences of their ability and possibility to support with their political power the primary cause of peace.

We start this petition to give more credibility and strength to Nobel Peace Prize.

Al Comitato norvegese per il Nobel

Al Presidente Thorbjørn Jagland

Noi proponiamo che il Premio Nobel per la Pace, che rappresenta il massimo riconoscimento ad una persona o ad un’istituzione per l’altruismo sociale e politico, possa essere revocato alle personalità che non hanno mantenuto questo alto profilo di coerenza ed amore per la gente dopo il conferimento del Premio.

Chiediamo al Comitato se due personalità come il Presidente degli Stati Uniti Barack Obama e l’ex-Presidente isrealiano Shimon Peres, nell’attuale contesto dello scontro tra Israele e Hamas, abbiano dato testimonianza della loro capacità e possibilità di lottare con tutte le loro forze ed il loro potere per la causa della pace.

Inviamo questa petizione per dare più credibilità e forza al Premio Nobel per la Pace.